JAK POWSTAJĄ BIURA COWORKINGOWE?

Jak otworzyć biuro coworkingowe? Oto kilka ważnych podpowiedzi.

BIZNES PLAN NA BIURO COWORKINGOWE

Najważniejsza sprawa to znalezienie grupy zaufanych ludzi, którzy pomogą w organizacji biura coworkingowego. Potrzebny jest między innymi administrator sali, projektant wnętrz, specjalista do spraw technologicznych, osoba znająca się na reklamie oraz event manager. Warto również zadbać o pomoc wolontariuszy, którzy chcą zdobyć doświadczenie w konkretnych dziedzinach.

DARMOWE BIURO COWORKINGOWE - NIE! USTAL WYNAGRODZENIA

Nawet jeśli korzystasz z pomocy przyjaciół, oni również są Twoimi pracownikami, dlatego należy im się zapłata. O dobrych fachowców nie jest tak łatwo, dlatego trzeba ich przy sobie jakoś zatrzymać.

LOKALIZACJA STREFY COWORKINGU

Miejsce, w którym zostanie zlokalizowane nasze biuro, powinno znajdować się jak najbliżej centrum miasta. Pomieszczenie musi być przestronne, aby można się było swobodnie przemieszczać i zorganizować miejsca pracy. W takim pomieszczeniu powinno być jak najwięcej naturalnego światła oraz dobra wentylacja. Wynajem czy nawet zakup fajnego lokalu w dobrej lokalizacji nie będzie tani. Dla rozwoju biznesu coworkingowego, miejsce jest jednak ogromnie istotne, dlatego warto w nie zainwestować. Dobrym pomysłem może okazać się także stworzenie biura coworkingowego, które będzie otwarte przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.

ORIENTACJA NA PODSTAWOWE POTRZEBY KLIENTÓW

Nie można niestety zadowolić wszystkich, dlatego na początku warto zainteresować swoimi usługami konkretną grupę klientów. Powinniśmy w jakiś sposób przyciągnąć ich uwagę i zachęcić do współpracy, poprzez przedstawienie wynikających z niej korzyści. Może to być chociażby możliwość promocji ich biznesu, wymiany doświadczeń czy nauczenia się czegoś nowego.

SPOSOBY PROMOCJI

Internet jest jednym z najlepszych narzędzi, aby obecnie skutecznie promować swój biznes i trzeba z tego korzystać. Warto także współpracować z lokalnymi mediami, które mogą wpłynąć na to, że więcej osób dowie się o istnieniu naszego biura. Wszelkiego typu akcje promocyjne są na wagę złota i mogą jedynie umocnić pozycję naszego biznesu.

BIURO COWORKINGOWE - CENNIK

Cennik musi być szczegółowy i klarowny. Przydatna będzie pomoc prawnika w stworzeniu formularza zgłoszeniowego do wynajęcia powierzchni. Spore dochody można uzyskać z tematycznych wykładów czy konferencji albo targów weekendowych.

otwieramy biuro coworkingowe

ŚWIADCZENIE USŁUG EDUKACYJNYCH W RAMACH BIURA COWORKINGOWEGO

Dużą część przychodów biura coworkingowego generują programy edukacyjne, dzielone na otwarte oraz płatne. Na początku warto organizować wiele programów i wykładów, aby przekonać się, które z nich wzbudzają największe zainteresowanie i później się na nich skoncentrować.

BIURO COWORKINGOWE - OPIS STREF

W biurze muszą się znaleźć strefy: robocza, odpoczynku i spożywania posiłków.

Przede wszystkim, należy stworzyć dobry projekt, jeśli nie z pomocą grafików z agencji to zaufanych przyjaciół. Może się on zmieniać w czasie prac remontowych, które zwykle zajmują najwięcej czasu i pochłaniają najwięcej pieniędzy.

Zanim otworzymy nasze biuro, warto postarać się o nawiązanie współpracy z partnerami, którzy zamiast opłat za usługi będą mogli reklamować się w naszym biurze coworkingowym. Mogą być to automaty vendingowe, usługi wystroju wnętrz, nowoczesne meble, graficy czy gry planszowe i wiele innych.

Jako właściciele, od samego początku działania biura, musimy wsłuchiwać się we wszelkie sugestie naszych klientów. Dobrze, gdy w takim miejscu znajdzie się duży stół, służący do organizowania narad, ale także coś co odróżni nas od konkurencji. Mogą być to chociażby hamaki, albo ulokowanie biura w parkowej okolicy.

PRZESTRZEGANIE ZASAD ZACHOWANIA SIĘ W BIURZE COWORKINGOWYM

Regulamin biura coworkingowego, musi określać zasady zachowywania się w nim. Chodzi tu chociażby o przestrzeganie ciszy, przechowywanie rzeczy osobistych czy postępowanie w kuchni albo salach konferencyjnych. Za łamanie zasad, powinny mieć zastosowanie odpowiednie kary.

JAK OTWORZYĆ BIURO COWORKINGOWE?

Dochody z otwarcia biura coworkingowego płyną przede wszystkim z wynajmu miejsca do pracy, organizacji imprez oraz szkoleń czy ze współpracy z partnerami. Zwrot inwestycji może nastąpić już po 4 miesiąca działalności, a najdłuższy okres to rok. W większości przypadków, próg rentowności przekracza się po pół roku.